Pierwsza wizyta w siłowni – 5 porad

Na siłownie chodzą już prawie wszyscy. Są to pasjonaci sportowi, zawodowi trenerzy, ludzie dbający o kondycję regularnie, osoby, które zawsze chciały regularnie chodzić na siłownie, a dzięki karcie Multisport, w końcu mogą zajść wszędzie. Oczywiście są też tacy, którzy zajrzeli kilka razy i stwierdzili, że jednak to nie dla nich i wolą ćwiczyć na świeżym powietrzu lub w zaciszu swojego domu.

I ostatni, ale nie najmniej ważni – ludzie, którzy z różnych względów postanowili regularnie ćwiczyć, ale nigdy wcześniej za bardzo nie przejmowali się swoją kondycją. Właśnie do nich kieruje te słowa. Ponieważ nie wystarczy tylko chcieć i móc iść na siłownie – trzeba się do takiej wizyty porządnie przygotować. Dzisiaj siłownia to nie tylko maszyny i ciężary. Co człowiek to inne preferencje i teraz wszelkie studia fitnessu, centra sportowe, siłownie i studia taneczne oferuję wiele różnych zajęć, najczęściej grupowych i do tego muzycznych. Poniżej przedstawiam 5 kwestii, o które trzeba się zatroszczyć przed pierwszą wizytą na siłowni. Biorę pod uwagę zarówno klasyczne zajęcia na siłowni jak i inne zajęcia grupowe. Punkty nie są ułożone pod względem ważności.

1. Strój

Koncerny odzieżowe, a w szczególności te, które specjalizują się w odzieży sportowej przeżywają pełny rozkwit. Prześcigają się we wzorach, fasonach, materiałach – także na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. Skoro siłownia, to wysiłek, a jak wysiłek to i wzmożona termoregulacja naszego organizmu. Innymi słowy – pocimy się niemiłosiernie. Nasz strój musi przede wszystkim „oddychać”. Powinien przylegać do ciała, być wykonany z odpowiedniego materiału takiego jak polipropylen, elastan, czy poliamid. Dla kobiet najlepiej będą sprawdzały się legginsy długie lub trzy/czwarte. Do tego koszulka bokserka. Odpowiednie obuwie sportowe, najlepiej oddychające, a już na pewno z odpowiednio wyprofilowaną podeszwą. Ale kluczem jest zdecydowanie sportowy stanik. Przytrzymuje to co powinien i dzięki niemu nie musimy niszczyć codziennych biustonoszy.

2. Dieta

Trzeba pamiętać, że podejmując regularny i z pewnością z czasem co raz bardziej intensywny wysiłek, nie możemy sobie pozwolić na dietę, która potocznie kojarzy się z odchudzaniem. Dieta powinna składać z odpowiednich tłuszczów, który będziemy mogli przekształcić w energię. Bez pustych kalorii. Należy jeść o wiele więcej, żeby nie zrobić sobie zwyczajnie krzywdy podczas wysiłku. Warto więc przejrzeć mądre książki, mądre artykuły i mądre blogi na temat odżywiania podczas treningów.

3. Dobór treningu

Każdy z nas powinien doskonale znać swoje ciało i jego możliwości. I tak naprawdę każdy człowiek boryka się z jakąś dolegliwością. Musimy mierzyć siły na zamiary. Jeżeli mieliśmy niedawno złamaną rękę, nie porywajmy się od razu za sztangę. Dostosujmy rodzaj ćwiczeń jak najbardziej optymalnie.

4. Dobre samopoczucie

Chciałabym wierzyć, że wszyscy dorośli ludzie są rozsądni, ale jest to oczywiście myślenie życzeniowe. Mimo, że dla wielu jest to oczywiste, przypominam, że nie zabieramy się za trening, kiedy:

  • jesteśmy chorzy
  • jesteśmy po zażyciu środków odurzających lub silnych leków
  • na pusty żołądek
  • jesteśmy przejedzeni

W takich sytuacjach stanowimy zagrożenie nie tylko dla siebie, ale dla wszystkich osób korzystających z siłowni czy zajęć.

5. Przerwy w treningu

Przed wybraniem się na ćwiczenia trzeba w miarę dokładnie zaplanować sobie czas. Należy zdecydować jak długie będą treningi, trzeba wyznaczyć między nimi przerwy, nie jest wskazane, żeby ćwiczyć bezustannie przez nie wiadomo ile. Należy również urozmaicać ćwiczenia. Jeżeli są to zorganizowane zajęcia mamy to z głowy. Jednak idąc samemu na siłownie należy uwzględnić w treningu różne partie ciała, żeby żadnej szczególnie nie nadwyrężyć.

Mimo wszystko wybranie się na siłownie wcale nie jest tak bardzo skomplikowane, za którymś razem nawyki się same wyrabiają! 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

19 − eight =